۴ روش برای تسکین سردرد

سردرد یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند و به دنبال روش‌هایی برای تسکین آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه به نقل از خبرگزاری فارس، تنها چیزی که از بیدار شدن در صبح روز شنبه بدتر است داشتن سردرد شدید است.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، سردردها نه تنها منجر به درد فیزیکی می‌شوند بلکه بر توانایی فکرکردن و تمرکز در طول روز تاثیر می‌گذارند.

در این گزارش روش‌هایی که ممکن است شما را از داشتن سردردهای شدید رها کند، گفته شده است.

جویدن آدامس را متوقف کنید

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که آدامس می‌‌جوند (به طور معمول نوجوانان) ممکن است مستعد سردرد ناشی از این عادت باشند.

دکتر «ناتان واتمربر» گفت: هر دکتری می‌داند که حرکات دائمی فک و عضله مفصل گیجگاهی‌زیرواره‌ای (ناحیه‌ای که فک به جمجمه متصل می‌شود) منجر به سردرد می‌شود. من معتقدم این اتفاق زمانی که کودکان و یا نوجوانان بیش از حد آدامس می‌جوند رخ می‌دهد.

موهایتان را کوتاه کنید

«دنیس اکو» استاد نورولوژی مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در این زمینه توضیح داد: حتی اگر موهایتان عالی به نظر می‌رسند بلندی آنها می‌تواند یکی از دلایل سردرد شما باشد.

وی افزود: زمانی که شما موهایتان را می‌بندید باعث کشش اعصاب پوست سر خود می‌شوید و بنابراین برای کاهش فشار فیزیکی و تنش اعصاب موهایتان را کوتاه کنید.

قهوه بنوشید

یک فنجان قهوه گزینه‌ انتخابی بیشتر افرادی است که نیاز به بیدار ماندن  و یا حتی رهایی از سردرد دارند.

کافئین موجود در قهوه خاصیت تسکین سردرد را در مراحل اولیه دارد.

گرفتن یک دوش آب‌داغ

توصیه شده یک دوش آرام‌بخش برای تسکین سردرد مناسب است البته باید از درجه حرارت آب مطمئن باشید.

افرادی که پس از بیدار شدن از خواب دچار سردرد می‌شوند اغلب سعی می‌کنند در رختخواب بمانند و به خوب شدن سردردشان امیدوار باشند.

ایستادن در زیر دوش آب داغ می‌تواند فشار را با سست کردن عضلات سر، گردن و شانه کاهش دهد.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.