ورزش‌های موثر برای کف‌ پای صاف+ عکس

کاهش یا از بین رفتن قوس طولی داخلی پا که به آن کف پای صاف گفته می‌شود به واسطه برخی حرکات ورزشی قابلیت بهبود دارد.

به گزارش بهارستانه به نقل از ایسنا، در کف پای صاف منعطف بر اثر کشیده شدن بیش از حد لیگامنها وتحمل وزن بدن، ضعف عضلات نعلی نازک نی بلند و کوتاه، فقر حرکتی و کفش نامناسب این نوع کف پای صاف قابلیت بهبودی بیششتری دارد.

در مورد کف پای سخت نیز به علت ناهنجاری استخوانی و چسبندگی استخوان‌های کف پایی یا غیرطبیعی بودن تالوساست، جنبه مادرزادی که دارد، تورم در مفصل میانی استخوان‌های کف پا و التهاب مفصلی در مفاصل مچ پا، نسبت به کف پای منعطف قابلیت بهبودی کمتری دارد.

دوچرخه‌سواری به ویژه هنگامی که همراه با فشار خم کننده‌های مچ پا وانگشتان روی رکاب باشد، شنا به ویژه شنای آزاد و قورباغه که موجب تقویت پاها به شکل مطلوب می‌شود، ورزش‌هایی که پرش اصلی ترین مهارت آن است مانند پرش سه گام، طول و ارتفاع چندان مفید نیست زیرا به  دلیل ضربات مکرر عارضه تشدید می‌شود از جمله ورزش‌های موثر برای بهبود کف پای صاف است.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.