نقدی بر پروژه زیرگذر سه راهی آدران

پروژه زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح سه راهی آدران بعد از گذشت سال‌ها درحالی به بهره‌برداری رسید که استفاده‌ای برای شهروندان گلستانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، داوود سیفی کارشناس مشاوره ساکن شهرستان بهارستان طی یادداشتی، نوشت: پس از گذشت حدود ۶ سال و هزینه بیش از ۱۵ میلیاردی، زیر گذر سه راه آدران به بهره برداری رسید، اما این پروژه چقدر به نفع مردم گلستان خواهد بود؟

در ابتدا باید عرض کنم هر پروژه ای که با میلیاردها تومان درست شود قطعآ به این معنی نیست که کاربرد مفیدی خواهد داشت، به عنوان مثال سد گتوند در جنوب غرب کشور که یک خسارت محض بود یا پروژه ی روگذر خیابان آیت‌الله کاشانی اسلامشهر که هیچ گره‌ای از مشکلات ترافیکی را باز نکرد.

پس ما باید واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم و بیش از همه چیز باید ببینیم شهروندان شهرگلستان چه نفعی از اجرای این پروژه می برند.

شما اگر نگاهی به نقشه شهری گلستان بیندازید و ورودی پروژه زیر گذر را هم ببینید، به طور مشخص هیچ کدام از ساکنین شهرگلستان، سبزدشت و سلطان آباد شرایط استفاده از این زیرگذر را ندارند و حتی خروجی‌های شهرک قلعه‌میر هم به ابتدای این پروژه نمی خورد.

به جاده‌ای که از گلستان به سمت رباط کریم می رود نگاهی کنید متوجه می شوید که مردم شهرگلستان تا سه راهی آدران که به سمت شهریار می رود همیشه در ترافیک باقی می مانند و به نظر شما باید فکری به حال این نقطه می شد یا لاین برعکس که از سمت نصیرشهر می‌آید؟

مگر این پروژه برای راحتی شهروندان گلستان نبود و از بودجه این شهر برای آن هزینه نشده پس چرا مردم مظلوم و همیشه محروم این شهر دسترسی به این زیرگذر ندارند؟ آیا حجم ماشین‌هایی که از رباط‌کریم می آید اصلاً قابل مقایسه با سمت دیگر این جاده است؟

گذشته از این اکثر ساکنان رباط‌کریم از جاده بلوار آزادگان به شهریار می روند و بیشتر آن‌هایی که به شهریار از طرف سه راه آدران می روند کارگر می باشند که با تاکسی تردد می کنند و در ایستگاه آدران پیاده و سوار تاکسی دیگری می شوند.

علاوه‌بر این شما ترافیک ورودی شهرک قلعه‌میر را هم در نظر بگیرید که دو سال است بخاطر این زیرگذر و ماندن یک جاده باریک ایجاد شده و مردم و تاکسی‌داران را با مشکلات متعددی در این منطقه روبه‌رو کرده است.

توجه کنید اگر این جانمایی به طور برعکس و در لاین گلستان به رباط کریم و با خرید تعدادی از ملک‌های موجود در سه راهی آدران و افزایش متراژ سطح جاده انجام می شد، کاری به مراتب منطقی‌تر بود.

همچنین می شد با ساخت یک خروجی در ابتدای خیابان سی متری و قبل از زیرگذر برای خروج ماشین‌هایی که از رباط کریم به سمت شهریار می روند آن‌ها را هم به این زیرگذر هدایت کرد، در این صورت تمام ماشین‌هایی که از رباط‌کریم و قلعه میر به سمت شهریار می روند و هم ماشین‌هایی که از گلستان به شهریار می روند همگی از زیرگذر استفاده می کردند و ما شاهد ترافیک در آدران هم نبودیم.

ناگفته نماند که ترافیک جاده رباط کریم به سمت شهرگلستان به دلیل ماشین‌هایی که به شهریار می روند نمی باشد و عمده دلیل ترافیک آن توقف در آدران برای مسافرکشی و تردد به سمت گلستان و تهران می باشد.

اینکه گفته می شود این پروژه دو مرحله‌ای است به نظرم اگر همین یک مرحله دقیق‌تر اجرا می گردید، دیگر احتیاجی به مرحله دوم نبود و امیدوارم مسئولین پروژه نسبت به این مسائلی که مطرح شد پاسخگو باشند.

درپایان لازم به ذکر است که این نقد قبل از شروع مجدد پروژه بارها به روش‌های مختلف توسط سایرین هم تذکر داده شد ولی توجهی به آن نشد.

انتهای پیام/ ع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.