کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

شکایات واصله در کمتر از ۲۴ ساعت رفع می شود/ کمک‌های مردمی مدارس کاملاً اختیاری می باشد

کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان گفت: مبلغ کمک‌های مردمی مدارس پس از تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان تعیین می شود که پرداخت آن نیز کاملاً اختیاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، حسن رحمانی کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان در رابطه با اعتراضات مردم نسبت به دریافت کمک به مدرسه‌های اجباری در مدارس سطح شهرستان، گفت: روال کار مدارس طبق قانون آموزش و پرورش اینگونه است که ابتدا در هر مدرسه جلسه انجمن اولیا و مربیان تشکیل و در آن جلسه مصوب می شود که کمک به مدرسه چقدر با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه دریافت شود و همچنین پرداخت این هزینه در قالب کمک به مدرسه کاملاً اختیاری می باشد.

وی در ادامه باتاکید بر اختیاری بودن پرداخت کمک‌های مردمی یا کمک به مدرسه از سوی والدین، تصریح کرد: در اغلب مدارس از سوی اداره آموزش و پرورش دستگاه‌ کارتخوان قرار داده شده است که زمانی که والدین هزینه‌ای را با کارت پرداخت می کنند این هزینه مستقیماً به حساب مدرسه واریز شده و صرف هزینه های جاری مدرسه می شود و مسئولان مدرسه نیز در قبال دریافت کمک مردمی قبض کمک مردمی به اولیا می دهند .

رحمانی در رابطه با نحوه رسیدگی به تخلفات برخی مدارس، عنوان داشت: واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات برای رسیدگی به مشکلات این چنینی دایر شده است و شهروندان نیز می توانند از طریق سامانه، تلفن ۰۲۱۵۶۳۳۵۹۶۵ یا سایت shekayat.medu.ir شکایت خود یا تخلفات صورت گرفته رو گزارش کنند.

وی همچنین به اینکه تمامی شکایات والدین تاکنون توسط این واحد بررسی و رفع شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ مشکلی بدون رسیدگی باقی نمانده است و به گونه‌ای نبوده که شکایت والدین در اداره حل نشود و به محل دیگری ارجاع پیدا کند.

کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان درپایان باتوجه به گزارش‌های مردمی ارسال شده به پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه در خصوص اخذ مبالغ بالا از والدین در هنگام ثبت نام، افزود: دانش آموزان و والدینی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو می شوند شکایات خود را حضوری یا تلفنی اعلام نمایند و مطمئناً در کمتر ۲۴ ساعت مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.