آنچه هاشمی درباره ادعای موسوی گفت

زاکانی با اشاره به سوابق نجفی در وزارت آموزش و پرورش در مخالفت با وی تاکید کرد: کمرنگ شدن ابعاد اعتقادی، دینی و پرورشی از جمله ویژگی های دوره مدیریتی نجفی بوده و نگاه و روح حاکم در مسئولیت ایشان نگاهی نادرست بوده است. به گزارش بهرستانه، علیرضا زاکانی در جلسه عصر دوشنبه مجلس به […]

زاکانی با اشاره به سوابق نجفی در وزارت آموزش و پرورش در مخالفت با وی تاکید کرد: کمرنگ شدن ابعاد اعتقادی، دینی و پرورشی از جمله ویژگی های دوره مدیریتی نجفی بوده و نگاه و روح حاکم در مسئولیت ایشان نگاهی نادرست بوده است.

به گزارش بهرستانه، علیرضا زاکانی در جلسه عصر دوشنبه مجلس به عنوان مخالف محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: بنده مخالف آقای نجفی هستم و بر چند محور مخالفت خود را اعلام می کنم.

 وی با بیان اینکه نخستین دلیلم موضع اعتقادی جناب آقای نجفی است ، ادامه داد: به‌واسطه جایگاه و رویکرد اساسی که آموزش و پرورش در تقابل نظام ارزشی اسلام با نظام ارزشی غربی دارد، منشأ این مخالفت نوع نگاهی است که آقای نجفی نسبت به آموزش و پرورش و حوزه فعالیتی که برای آن معرفی شده‌اند، دارند؛ در نظام ارزشی اسلامی انسان بعد مادی و معنوی دارد و رشد آن بی‌نهایت است، اما در غرب بعد مادی انسان مدنظر است و همچنین در نظام اسلامی هویت دارد و رشد فضائل اسلامی را مسئولان نظام باید به‌عنوان یک مسئولیت بپذیرند، اما در غرب تنها خلق ثروت مطرح است، در جامعه اسلامی فرهنگ اساس است، اما در غرب اقتصاد اساس است.
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در نظام اسلامی تعلیم و تربیت پیشران تحول است و محور این تحول هم آموزش و پرورش است، گفت: بنده ازاین‌جهت با آقای نجفی مخالف هستم، چرا که ایشان از بعد اعتقادی آن جامعیت لازم و اعتقاد لازم را نسبت به جایگاه آموزش و پرورش ندارد، وگرنه در بعد فنی بنده ورودی ندارم و احترام کامل هم به آقای نجفی می‌گزارم.
زاکانی گفت: در فرمایشات حضرت امام، مقام معظم رهبری و قانون اساسی و در همه آنچه تحت عنوان مستندات انقلاب اسلامی است، توجه به این رشد فضائل برای مسئولین کشور است. همچنین قانون برنامه پنجم در تحول مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تأکید دارد و محصول همه اینها سند بنیادین توسعه آموزش و پرورش است که در آذرماه سال 90 تصویب شد و به تأیید مقام معظم رهبری رسید و تکالیف آموزش و پرورش معلوم و مشخص کرد.
وی با بیان اینکه در برنامه‌‌های آقای نجفی این نکته دیده می‌شود گفت: در واقع اولین بند این برنامه اختصاص به سند بنیادین دارد و در این برنامه وعده داده شده که شورایی تشکیل شود تا سند مصوب بنیادین را بررسی کند. در حالی که این سند قبلاً به تصویب رسیده و بخش‌هایی از آن هم در دولت دهم اجرایی شده است، بنابراین اگر فردی اشکالی به آقای نجفی می‌گیرد، بخشی از این اشکال به نوع نگاه نادرستی است که به این مجموعه انسان‌ساز دارد و 8 سال تجربه مدیریتی ایشان را تجربه کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم از آینده صحبت کنیم و با توجه به دوره مدیریتی آقای نجفی می‌توانیم به این نکته اذعان داشته باشیم که کمرنگ شدن ابعاد اعتقادی، دینی و پرورشی در آن سیر 8ساله است. البته شاید در یک بخش یک تجلی و یا ویژگی وجود داشته باشد، اما آن نگاه حاکم به این حوزه پرمسئولیت نادرست بود.
زاکانی به بازخوانی صحبت‌های نجفی در دوره وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آقای نجفی در سال 89 طی مصاحبه‌ای که با یکی از نشریات انجام داده بود می‌گوید که ای‌کاش آموزش و پرورش انسانی در تراز غربی تربیت می‌کرد و این نگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. بنابراین برای تصدی وزارت آموزش و پرورش فردی به ما معرفی شده که آرزویش این است که ای‌کاش انسانی در تراز انسان غربی داشتیم، چرا که آن را بالاتر از چیزی که در جامعه داریم، می‌داند.
وی خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی آیا نتوانسته‌اید و یا نمی‌توانیم اساساً که این کار را انجام دهیم. اگر نتوانسته‌ایم که امثال شما مسئول بوده‌اند و اگر اساساً آنها را بالاتر از خودمان می‌دانید که به کج‌راهه می‌رویم و مسئولیت آموزش و پرورش به‌صلاح شما و این کشور نیست.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: نوع نگاهی که آقای نجفی دارد، اساساً از این نگاه سرچشمه می‌گیرد که در یک مقطعی در کشور این جریان دنبال شد و ضربه آن را هم خوردیم. در حالی که اکنون آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد که این تحول باید بر پایه نگاه درست به انسان و مسئولیت‌های جامعه اسلامی باشد. بنابراین چیزی که مشخص است این است که آقای نجفی نمی‌تواند این تحول را در جامعه ما ایجاد کند چرا که معتقد به این تحول نیستند.
زاکانی همچنین تأکید کرد: برخی از دوستان برای بنده شهادت دادند و گفتند در دورانی که انتخابات ریاست جمهوری بود از آقای نجفی سؤال کردیم: چرا نامزد انتخابات نمی‌شوید؟ و آقای نجفی هم به‌کنایه گفتند کسی باید کاندیدا شود که به حکومت اسلامی اعتقاد داشته باشد! که اگر آقای نجفی این موضوع را برای ما تفسیر کند، خوب است.
وی ادامه داد: نکته دوم شخصیت سیاسی آقای نجفی است؛ آزادی محبت انقلاب اسلامی است و در اینجا گذشته یک بار دیگر در ذهنمان مرور می‌شود. شخصیت سیاسی آقای نجفی یک شخصیت معتدل برای اداره آموزش و پرورش نیست. اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، برای این است که فتنه یک ملاک و شاخص است، همان طور که در زمان انقلاب اگر کسی انقلابی نبود، امروز انگشت اتهام به‌سمت او خواهد رفت. در دوران جنگ اگر کسی خانه‌نشینی پیشه کرد در حالی که می‌توانست به جنگ برود، اما نرفت، امروز متهم است.
وی تصریح کرد: اگر ما می‌گوییم که آقای روحانی در 23 تیرماه 78 آن سخنرانی غرّا را کرد و اکنون افتخار می‌کنیم، به این دلیل است که آن روز روز امتحان بود. بنابراین سال 88 هم امتحان بود. اگر ما راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، برای این است که فتنه را براندازی نظام می‌دانیم. آن را طرح نظام سلطه و یک طرح اسرائیلی ــ آمریکایی می‌دانیم و عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا نادانسته به‌عهده گرفتند.
نماینده مردم تهران ادامه داد: البته در دوم تیرماه سال 88 بنده از همین تریبون با نمایندگان مجلس صحبت کردم و گفتم که یک جمع زیادی هستند که معترضند و آنها سؤال دارند و ما اکنون مسئول هستیم که پاسخ سؤال آنها را بدهیم، اما یک عده قلیلی هم هستند که آتش‌افروزی می‌کنند، لذا ما باید برای تأمین امنیت مردم با آنها برخورد کنیم. اگر ما می‌گوییم فتنه، فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب به انتخابات سالم سال 88 زدن، فتنه یعنی اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مأمورین این نظام مقدس زدن، اگر می‌گوییم فتنه برای این است که با شعار قانون، قانون‌شکنی کردند. لذا ما اساساً راجع به معترضین صحبت نمی‌کنیم، چرا که آنها پاسخ خود را گرفتند و در 9 دی پاسخ دیگران را دادند، لذا ما از کسانی صحبت می‌کنیم که آتش‌بیار این معرکه بودند.
وی خاطرنشان کرد: ما در آن دوران 6 نفر بودیم که مأمور شدیم تا موضوع را پیگیری کنیم و برای این کار پیش آقای موسوی، کروبی، هاشمی و رضایی برویم و این موضوع را بررسی کنیم. ما به آنجا رفتیم و اولین جمله‌ای که آقای هاشمی پس از ارائه گزارش آقای ابوترابی گفتند، این بود که صبح روز شنبه (فردای انتخابات) آقای خاتمی به ما زنگ زدند و من به آنها گفتم که ظهر جلسه مجمع دارم و ظهر بیایید که ظهر آن روز آقای سیدحسن خمینی، آقای خاتمی و آقای موسوی به اینجا آمدند و آنها معتقد به تقلب هستند و آقای موسوی هم راه‌های قانونی را قبول ندارد.
زاکانی بر همین اساس تصریح کرد: به‌هرحال اگر آنها آن روز متوجه نشدند چرا تا امروز زبان در کام گرفتند و صحبت نمی‌کنند و در واقع این چه مرامی است؛ ما در آن زمان خدمت آقای موسوی، کروبی، رضایی و هاشمی رسیدیم، اما آنها یک کلمه استدلال نداشتند و ما متحیر بودیم که اعتراض آنها برای چیست و آقای هاشمی جواب ما را دادند که اینها از ظهر روز شنبه ادعای تقلب داشتند و راههای قانونی را هم قبول ندارند.
وی افزود: همچنین پس از اتهام تجاوزی که آقای کروبی به نظام مقدس ما زدند، آقای لاریجانی کمیته‌ای را برای پیگیری تشکیل داد و ما آن روزها را به‌خاطر داریم و اگر برخی در همین مجلس می‌گویند: ما از آن روزها خبر نداریم، اشکال از امثال بنده است که چیزی نگفتم. به‌هرحال در آن زمان نظام را متهم به تجاوز کردند و در مجلس دو گروه برای بررسی آن تشکیل شد و در آخر هر دو گروه به این نتیجه رسیدند که این اتهام از اساس باطل است. همچنین در قوه قضائیه 3 نفر مسئولیت پیدا کردند که این موضوع را بررسی کنند و آنها هم موضوع را بررسی کردند و دیدند که این اتهام دروغ است و من به آقای کروبی گفتم: این اتهام دروغ است و چرا شما که می‌دانید، هیچ صحبتی نمی‌کنید؟ اما آقای کروبی هیچ صحبتی نکرد.
این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: جناب آقای نجفی در همان دوران اقدام آقای کروبی را هم شجاعانه و هم خداترسانه برشمرده بود؛ آقای نجفی! بعدها از نظام و شهدا خجالت نکشیدید که این‌گونه گفتید؟ شما در کمیسیون آموزش حتی می‌گویید که بحث فتنه را قبول ندارید؛ این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.
زاکانی گفت: همچنین آقای کیان تاج‌بخش برملا کرد و گفت ما 10 سال است که برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما آقای نجفی در بیانیه‌ای که به مراجع داده بود، می‌گوید: “اسفبارتر این که دستگاه‌های امنیتی مصرّانه در پی اثبات فرضیه خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه خود برای معرفی فعالان به‌عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند”. به‌هرحال ما حق نداریم عنان کار را به دست کسانی بدهیم که این اتهامات را به نظام می‌زنند.
وی همچنین در نطق خود ضمن قرائت سخنان گذشته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این نامه گفت:‌ آقای نجفی همچنین می‌گوید: “‌به‌راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لوای اسلام زندگی می‌کند، با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه پذیر است و چگونه می‌توان با سکوت در قبال این‌همه خشونت و سبعیت داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است؟ این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد وضعیت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان بر نگرانی‌ها افزوده است”.
منبع:مهر
/پایان خبر/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.